پلیس سایبری ناجا افتتاح شد
نوشته شده توسط : waleid


سردار هادیانفر گفت: ما از 8 قانون و مقررات در مأموریت‌های پلیس ------ با جرائم سایبری استفاده می‌كنیم و در ایران 81 درصد جرائم سایبری با انگیزه مالی، 13 درصد با انگیزه ضداخلاقی، 2 درصد با انگیزه سرگرمی و كنجكاوی و 3 درصد با انگیزه انتقام‌جویی انجام می‌شود.



رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا گفت: اهداف كلان پلیس فتاحفاظت از اموال ، منافع و اسرار ملی است و به زودی آمایش سرزمینی پلیس فتا در سراسر كشور در سال 90 اجرا می‌شود.

به گزارش فارس سردار سید كمال هادیانفر در مراسم افتتاحیه پلیس سایبری فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)، گفت: رشد مداوم سامانه‌های متكی بر اطلاعات و رشد جهشی نفوذ اینترنت نشانه تمایل مردم به فضای مجازی است لیكن فناوری اطلاعات دارای تهدیدات و فرصت‌هایی است.

وی ادامه داد: ابزارهای الكترونیكی در جرائمی نظیر نفوذ به كامپیوتر استفاده شده است و این جرائم در دو دهه گذشته موجب تشكیل واحدهای پلیس اینترنتی، پلیس فوق فناوری و پلیس فضای مجازی و براساس نشست بوداپست پلیس سایبری ایجاد شده است.

سردار هادیانفر بیان داشت: پلیس سایبری می‌تواند از جاسوسی، خرابكاری و نقض خرابكاری جلوگیری كند و ابزار فناوری اطلاعات نقش انكارناپذیری در رقابت‌های سیاسی، امنیتی، اختصاص و تجارت، اخلاقی و دینی در عرصه ملی و بین‌المللی ایفا خواهد كرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با بیان اینكه در سال 2010 حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از درآمد معاملات تجاری بوده است، عنوان كرد: رشد كاربران اینترنت بیش از 2 میلیارد نفر بوده است و تهدیدهای اینترنتی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه سیر تحولات سایبری از شروع ویروس‌ها بوده است، گفت: در سال 2009، 8 میلیون و 226 هزار و 800 فقره جرم سایبری در 20 كشور جهان به وقوع پیوسته است كه كمترین آن در كشور آرژانتین و بیشترین آن در كشور آمریكا بوده است.




:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: